motton åe sånt

livet e gött
världen e stor
här sitter vi, ja å min bror
fisken i sjön sover nog nu, den är nog trött
eller vad tror du?
det ska va gött å leva, annars kan det kvitta
fint å leva, annars kan det kvitta
lätt å leva, annars kan det kvitta
spring inte runt å vela! det sabbar ju det hela
spring inte runt å veva! det ska va götegötegöööött å leva


jag tror den här sången av finfina galenskaparna & after shave är mitt livs motto. inte med flit, de bah blev så. nej men seriöst, den är ganska värd. och livet är gött. det kanske inte alltid ska vara "lätt å leva" men i stora helheten är den här låten mitt motto!! ja. (varför skriver jessica låten som en tok? för de sjunger som tokar).

den och "smile" av charlie chaplin. fast den anammade jag som motto i självömkan MEN den är never the less så himla fin. och trots att chaplin ej skrev texten skrev han ju den fina melodin. ja. det var det jag ville säga!! blev nog lite inspirerad att gilla livet av att sitta å kolla på hasse&tage-klipp hehe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0