livet som tant i en lasse-tröja

tänkte inte alls gå in på bloggen och skriva något utan låta den vila och hoppa in i duschen istället med alltså. allt det här pratet om politik. som klingar så fel i mina öron. gör mig lite trött och ledsen och det känns som att jag läser samma sak hela tiden bara från olika sidor.
hur alla jag pratar med/läser texter av måste vara så himla vänster och hata på högern eller höger och hata på vänstern. det finns inget "nu lyssnar vi på varandra" utan mest bara "de gör helt fel, tänker fel, är fel, räknas inte för de är fel, fattar inget!". och det spelar ingen roll vilken sida vi pratar om, båda låter precis likadana. jag inser, SJÄLVKLART, att inte absolut alla människor på det här sättet men en sådan himla stor del att jag blir lite trött.
och på ett plan förstår jag folk som säger så, vem orkar argumentera med någon som inte lyssnar? men hallå. om ingen vill lyssna blir det ju bara två tjuriga barn som står i varsin ände av rummet och vägrar inse vad de gjorde fel. skitsamma. blev bara lite trött på det hela! som jag sagt, tre gånger, nu. eh-he.
det jag verkligen bara ville påpeka med inlägget är att, om man vill göra något, påverka någon och/eller förändra något så måste man ju lyssna och försöka förstå också. precis som man vill bli hörd och försöker förklara. det var bara det!!

kul att mina två senaste inlägg handlar om politik och SVT. näste kanske handlar om hur politiken syns i SVT? vem vet, allt kan hända nu. mitt liv som tant är ganska givande måste jag påstå! kramar

p.s. feminist betyder inte någon som hatar män och vill döda dem. "Feminism är en politisk rörelse för kvinnors fulla ekonomiska, sociala och politiska likställighet med mannen, enligt Svenska Akademiens ordlista (2006)." så varsågoda. var vänliga fatta <3 d.s.



idag har jag lasses ansikte på tröjan och känner mig asacool (läs snäll. för den ger mest snäll-vibbar till mig, egentligen).



MVH snäll och trött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0