1. frågetecken 2. ilska 3. glädje

varför tittar man ner när man kan titta upp? varför ser man på Vänner repris som man redan sett ack så många gånger tidigare när man kan läsa Lilla stjärna? varför gör man strösaker när man nästan borde plugga? varför säger man inte sånt man vill säga? varför trånar man efter en lägenhet som man inte kan få? varför har man inte tillräckligt med disciplin? varför doftar vissa personer gott? varför går det inte å skriva när man har möjlighet, utan bara när man inte har det? varför är tage danielsson så bäst?

idag såg vi ett klipp med hästkapplöpning på italienskan, ryttarna red utan sadel eller bygel eller dyl, alltså barbacka, och de red jätte snabbt. så snabbt och trångt att de ibland red in i väggarna runt om banan med respektive hästar. det såg ut att göra ont på hästarna, och det tror jag att det antagligen absolut måste ha gjort, så då blev jag ledsen i hjärtat. blir så arg och bitter på/mot människan när jag påminns om att vi gör sånt. behandlar djur så dumt offentligen och uppmuntras så mycket av det av en enorm publik som hejar på. tjurfäkting faller ju i samma kategori kan jag känna, ni förstår hur jag menar, förhoppningsvis. ville mest skriva ut det ur mitt hjärta! /djup och svår djurrättsaktivist
nej men. sådär! har haft en fin tisdag med fina saker däribland lägenhetsvisning med Fisk. och så. och har bytt bakgrund på min mobil till en lite halvt suddig gary oldman. glädjen!!!! hiho. hoppas ni mår bra för övrigt, pus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0