men

har hållit mig borta från videon på den lilla kinesiska flickan som blir påkörd som det talats om på sista tiden. mest för att jag inte vågade satsa på att mitt psyke/hjärta skulle klara av den men också för att jag inte såg någon bra anledning för mig att se ett så hemskt klipp.
ja men jaha, nu såg jag den endå. eller nja. de första sekunderna. hann inte stoppa innan hon blev påkörd trots att jag insåg att jag var tvungen att stänga av så fort jag såg den lilla flickan gå på vägen i sin egna lilla värld. finns inte så mycket att säga om det egentligen, ville mest säga det.
men ja, världen är en olycklig plats många gånger. och trots att jag inte är en av dem, och trots att jag inte vill förstå, så förstår jag förbittrade människor som är besvikna på världen många gånger. därför tror jag att glädjen behövs ännu mer, såklart också medvetenhet men glädjen förbises så ofta. den behövs för att göra det bästa av och med dem som är kvar här. godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0