osvosvosv

jag blev arg på vägen hem och svor åt cupid men det kändes för riskabelt för att lämna vid. så jag bad om ursäkt och förklarade mig själv, men det är inte lätt när det är svårt, och att skriva jävla dikter med svordomar i är inte lösningen. vad är då lösningen? ÅH DET ÄR BARA Å SLUTA LETA, säger en klok man med en hel hord människor bakom sig. ja det skulle ju fungera om persikor var citroner och citroner var tomater, kanske. men nu är det inte så! nu fungerar det inte så! inget fungerar som det ska, och det i sig är ju så det ska vara - egentligen. på gott och ont. kaos alltså.
för livet är inte en dansktextad across the universe på tv3danmark då man går runt och spontansjunger beatles hipp som happ, där bono kommer in på ett bananskal och gör allting till lucy in the sky with diamonds, där man sjunger "hold me tight" till sin käreste eller där jim sturgess sjunger "all my loving" till dig med sin näsa tryckt mot din. livet är fint och bra och kaotiskt, men det är inte så som jag just skrev att det inte var. borde man då sluta hoppas att jim sturgess ska komma och sjunge för en? antagligen.

borde man strunta i att skriva i sin blogg klockan halv fyra på morgonen efter ett par glas vin? antagligen. men vem bryr sig om vad man borde egentligen. (INTE GEORGE NÄR HAN RUFFSAR PAUL I HÅRET I ALLA FALL)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0