ziggy stardus 1.0

när jag hör ordet "moon" tänker jag alltid på denna fantastiskt fina låt. när jag hör ordet "måne" tänker jag alltid på denna vackra måne. månen är speciell, eller vår måne då, det är den jag känner för liksom. fast egentligen inte, månar i största allmänhet är fina ting. har en liten förkärlek till alla månar, vilket är lite komiskt och kul. men de är så fina, och simpla, väldigt enkla men väldigt vackra. de glöder liksom av skönhet. så känner jag över månar. så kan man ju också skriva. om man vill tillägna ett inlägg på sin blogg till månar.

jag facinerat nog ganska så mycket av rymden och dess.. ja skönhet helt enkelt. det är också för att jag håller tankarna om rymden på avstånd så jag inte får ångest och panik över hur små och oviktiga vi är - i sammanhanget. vi är ju såklart inte oviktiga, men om man tänker på hur enorm rymden är (vilket inte går men om man försöker) så utgör vi en brutalt liten del av det hela. och hur allt startade. såna tankar. rymden känns så veritabel och stabil, den går inte att påverka, den finns bara där och håller om alla planeter och stjärnor och låter dem göra sitt medans den ler lite lugnt. egentligen är ju rymden stjärnorna, planeterna, månarna och allt det där. men det känns ändå som allt det där mörkret som flyter mellan är det som håller om allt ljus och håller det där det är och ska vara.



det är också betryggande (egentligen inte för oss per se men jag tycker ändå lite som så) att tänka att hur mycket vi än förstör här, om (när vill jag egentligen skriva men det känns lite för bittert) jorden "går under" så att säga. och blir en obebolig planet som är sjuk efter alla sår vi människor karvat ut, så är allt runt omkring oss ändå totalt opåverkat. så avlägset och eget. ja. för att trots att vi påverkar allt på vår planet, förorenar, förstör, förbättrar, plåstrar om, så är det skönt att resterande delar av universum inte dras med i det. jag tror det känns skönt för att jag tror att vi annars skulle förstöra allt runt omkring också. how about that for a confession.

egentligen skulle jag skriva lite kort om månar, man var självklart tvungen att sidetracka som jag alltid gör. vänta lite..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0