vad är grejen med grejer

fyra människor fast i en hiss
"what if we all jump?!"
"what?"
"if we all jump at the same time the elevator will think no one is in here and it will open!"

bästa logiken på länge. det är från "you've got mail" som går på tv nu. den är så himla fin! åh den är så himla meg ryan-ig. hon är mysig och tom hanks med. good old times känner jag lite då trots att de inte alls var så länge sen, de som i jag vet inte men deras glansdagar antar jag, jag blir så nostalgisk av den filmen. och "when harry met sally". åååååååååh så himla braaaaaa blir lite ledsen när jag upptäcker hur många som inte sett den?? gick förbi någon härom dagen som till synes helt oprovocerat sa något till sin vän om den filmen. då blev jag glad, såna småsaker som får en att le lite fånigt är kul.



andra nostalgi filmer i min värld:
(listor är tydligen jätteaktuellt på bloggen min)
"serendipity" eller "om ödet får bestämma" med john cusack när han bjuder ut en flicka som skriver sitt nummer i en bok och säger, om du någon gång köper just den boken är det menat att vi ska vara tillsammans. ungefär. fint!
kate and leopold
ååååh så himla braaaaa. också en meg ryanig film med meg ryan och hugh jackman när han spelar en man (leopold) från typ 1800-talet som efter en rad händelser hamnar i 2000-talet där han träffar kate. lovelovelove. den är lätt värd att se bara för hugh, lättTttTT!
notting hill no words needed egentligen. nivet. den filmen. om filmstjärnan och bokaffärs-ägaren som blir kära. "i'm just a girl. standing in front of a boy. asking him to love her". lite ronan keating, elvis costello och "aint no sunshine". en spike som går runt i kalsonger och äter majonäs i tron på att det är konstig yoghurt. "big shoes... large.. feet". JA NIVET!
sabrina med harrison ford och julia ormond är den versionen jag kopplar med barndommen. på spanska. nu skulle det vara fysiskt plågsamt som den filmnörden jag är att se harrison ford dubbad till spanska men det var ingenting jag reflekterade över då tack och lov. den gamla versionen är för övrigt med audrey hepburn och humphrey bogart men den har jag inte sett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0