Tu seras pour moi unique au monde. Je serai pour toi unique au monde.

jag tittade inte på dig, med flit
du tittade på henne, uppenbarligen,
hon var hela konversationen

när konversationen upphörde att konversera,
och blickarna tog vid, då började vårat riktiga samtal.
innan hade det mest varit intetsägande, anonyma rörelser och ljud

men då tittade jag på dig, så mycket med flit som det bara går
och du tittade på mig också, det vet jag.
kanske inte så mycket, öppet eller vågat i början
men sen släppte du taget. och jag såg på hela dig och hela du
hur du slutade vara den och blev du.

och du slutade tänka och började prata


men det är undantagsvis som det händer.
vanligtvis. så. tänker du mycket och låter mycket.
om man inte kikar riktigt noga, och ser hur du pratar.
men det är det ingen som orkar sysselsätta sig med

för de vet inte bättre än att tro, att anonymiteten är du

egentligen är du så mycket mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0