en massa om idag

idag har jag vandrat runt och shoppat (själv, duktig tjej! självständig tjej haha) hela dagen. eller inte hela eftersom jag hade stora svårigheter med att ta mig upp ur sängen imorse men ja, ni förstår.
haha, jag har upptäckt en massa med expediterna här som tex att alla tjejer på zara har likadana kläder, att om man går i en galleria med en massa små affärer så ropar alla expediter på japanska till dig, att om du kollar på ett plagg mer än 5 sek kommer det fram någon och frågar på japanska om du vill prova, och gör fina handrörelser som betyder "prova", att i vissa affärer pratar expetiderna med helt galna, nassala, väldigt speciella röster. jag älskar tokyo, har ju inte varit här så länge än men allt är så annorlunda och speciellt. och alla är så himla gulliga, alltså jätte trevliga och hjälpsamma fast man knappt förstår varann! jätte söta.
idag tappade jag nästan bort mig i jakt på den enorma HM som jag såg från vårt hotellfönster, till sist kom jag fram men hade ingen aning om hur jag tagit mig dit. hittade tillbaka till hotellet ganska snabbt dock, blev så stolt haha.

jag hittade en massa fint på zara som fick följa med, bla världens skönaste kjol som jag antagligen kommer missbruka. på hm hittade jag bara ett linne vilket var tråkigt med tanke på att det var 4 våningar högt och så köpte jag en jätte söt mugg på nån affär annan hehe. nu ska vi ut å äta, pusssssssssssssssssssssssssssssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0