ja, massa

idag har varit en fin dag, jag är lycklig. no more to that, jag är bara det, och det är fint.
jag har väll förvirrande tankar, bekymmer, jobbiga frågor. precis som alla andra. men jag är lycklig ändå, jag känner lite såhär; varför inte? "i figure life's a gift and i don't intend on waisting it", eller jag kanske inte direkt som jack (såg titanic på planet hem så är lite back in love med den filmen haha) men ni förståååår.
imorn ärde kulturnatten, kommer bli skit kul!! fast allt det bästa händer typ samtidigt, men äsch det löser sig. ska umgås med mina knäppisar och springa runt mellan spelningarna så gott det går! ska träffa en fin vän på förmiddagen också, har inte träffat honom på hela sommaren så det ska bli kul det meeed.

och juste, igår hade vi skolval, idag stog "resultaten" uppsatta lite överallt i skolan. älskar å diskutera politik fastän jag inte är så otroligt insatt, mer insatt än för en månad sen iaf. "politik" låter så tråkigt i allas öron, men varför, det är politikerna vi väljer som bestämmer hur vi har det här, så vi får väll välja rätt personer till det jobbet tycker jag. jag har så många tankar om det här valet, över vilka som kommer vinna. över sverigedemokraterna som håller på å ta sig in i riksdagen. det är, enligt mig, rent ut sagt pinsamt att dom får så pass många röster som dom får. är folk verkligen så främlighetsfientliga och trångsynta att dom väljer att lägga sin enda röst på sverigedemokraterna? verkligen?

ja nu blev det här inte ett kort inlägg som jag tänkt, men så kan det gå. ha det bra, puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0