"det är något speciellt med honom".

Feist – Secret Heart

skrattar, spelar piano, myser med min familj och är jävligt förkyld. det är min söndag nu. och tanken på människor som, i mina ögon, har "något speciellt" (som man säger) och blir så mycket mer intressanta för mig. gör mig så nyfiken på dem utan att de egentligen har gjort något. knäppt? vad är det som olika människor ser hos olika människor? om ni förstår vad jag menar. hoppas det, annars låter det mest som ord-trassel.
håller för övrigt på att läsa "fröken julie" av strindberg, det är ju strindbergs år som alla säger!!, och den är så sjukt bra att jag knappt förstår det/dör lite. jag blir alltid lite facinerad när folk lyckas fånga människor så bra och pricksäkert bara genom dialog (det är ju ett manus så det är praktiskt taget bara dialog hela tiden). men efter att ha sett "dokumentären" om när de satte upp föreställningen på dramaten med mikael persbrandt och maria bonnevie (del ett, del två2two) så tänker jag bara på mikael persbrandt när jag läser hans roll.
men, inte klagar jag på det. okej jag tänker inte börja prata om varför jag älskar mikael persbrandt men vad är detta för man som är så sjukt manlig samtidigt som han gör en bättre point än vad jag någonsin kommer kunna???? p.s. han har tatueringar d.s.

hoppas ni mår bra for ovrigt! kramaaar ochkramar



på tal om mikael så har café en smärre roman om honom, med honom, här! och med smärre roman menar jag otroligt lång intervju om praktiskt taget hela hans vuxna liv. men det är värt, vem ärde vi pratar om här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0