30 november 2010 var en fin dag

Berätta hur du har det, om du har längtat hem? Är det något du behöver? Klarar du dig bra? Är nån som ser dig, som ser dig som jag? Om någon nånsin gör dig illa, säg bara till.. om nån slår dig, trampar på dig. Ibland så blir det fel, sexton år och osårbar, och gud tittar bort. Det finns så mycket ändå.
Du kan väl skriva ett brev? Det var så länge sen.

Blinka lilla stjärna där, lys så länge som du kan. Jag vet inte vad jag är för jag har just drivit i land, marken gungar än för mig. Gör den likadant för dig? För dig?
Nu kan du få mig om du vill, ikväll. Du kan få rummet att stå still ikväll. Jag tycker om att stå intill dig.
Viska något i mitt öra som jag aldrig hört förut, stanna hos mig hela livet eller bara en minut. Marken gungar än för mig, gör den likadant för dig? Nu kan du önska dig nånting.

En centimeter över stolen lyfter jag ett tag och hamnar lite närmare solen, jag vill må bra idag. Gör det något om jag stjäl av dig en timma, eller två? Med tiden har jag lärt mig när det börjar att bli dags att gå. Bara för din skull kommer jag hem, kommer jag halvfull, jag gör det igen. Bara för din skull.
För att hänga med dig eller för att räcka till, måste tiden nångång stanna, måste världen få stå still. Gör det något om jag dansar några valser med en vän? Det vad länge sen vi träffades, vi har en hel del tid att ta igen.
En centimeter över stolen, det blir nog inte fler, för med tiden har jag lärt mig när det börjar bli dags att komma ner. Bara för din skull kommer jag hem, kommer jag halvfull, jag gör det igen. Bara för din skull kommer jag hem.


Bo kaspers är väl för sötiga och rara.

Kommentarer
Postat av: MANSI

best. <3

2011-02-13 @ 23:14:38
URL: http://moremalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0