you know she is, be careful there darling

på tal om!! love actually. så spelar mannen på bilden i föregående inlägg (liam neeson. hjärta) vars fru just har dött denna låt; Bay City Rollers – Bye Bye Baby, på hennes begravning. efter att ha lyssnat på denna låt ett antal gånger, för den är ju faktiskt söt och är med i love actually därav automatiskt bra, så inser jag att den handlar om en man som är kär i en kvinna. hon är den enda kvinnan i stan han skulle gifta sig med men tyvärr är han redan förlovad så han säger "bye, bye baby. baby, goodbye". han önskar att han kunde gifta sig med henne, men tyvärr - too late.
vad är grejen med det? blev sur på denna upptäckt, inte av utan , och önskade att jag kunde sluta lyssna på låttexter så mycket. med de är ju så fina att lyssna på. det var det jag ville säga. puss

The Beach Boys – God Only Knows den här finisen som, även den, är med i love actually börjar ju "i may not always love you". vadå inte? eternal looooove rå. så fortsätter den "but as long as the stars are above you, you never need to doubt it. i'll make you so sure about it". så det är ju fint. sånt här kan alltså jag sitta och fundera på. låttexter hit och dit och var de nu vill ta vägen.

paris är en sån sak som är relevant oavsett. precis som emma thompson.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0