wazzawazzawazzaaaaaaaap

snart är julens förspel slut. om en vecka och en dag (vi räknar som om det är fredag) så är det julafton. och tv kanalerna har redan börjat smyga med filmer titt som tätt, årsslutets fasta tvprogram är fint tycker jag. det är liksom en del av det hela, trots att jag aldrig kollar på något så mycket när jag var liten och haft så självklara kalle anka-traditioner som så många andra. det är ändå jönssonligan. karl-bertil jonssons julafton. allt fint. det är ändå där.
tomten är far till alla barnen går på tv nu. det var liksom därför jag kom in på det. varför skriver hon hela tiden om tvn??? (kul att jag alltid agerar bloggläsare) kanske ni undrar då. jagveteeeinte. är för trött på kvällarna nu för att göra något annat riktigt, och sjuan levererar som aldrig förr med gårdagens "you've got mail" och dagens "tomten är far till alla barnen". är sjuan ens en kanal?? sen när?? uppenbarligen. och bra. men ändå lite smygbra sådär.

åååååhå min blogg känns konstig och distanserad från mig och inte rätt. men om jag slutar skriva igen kommer jag bara komma och kötta på den som sist och det blir inte heller rätt. ackkkk islands-problem. nähmen. hoppas ni mår bra och myser! det är värt nu på vintern. krams!!



p.s. svenska skådisar är jättejättejättejättejättesöta och fina. karaktärerna är oftast ganska skruvade å aftermaded. men skådespelarna är fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0